Ruta al Puig de Madrona des de la Santa Creu d'Olorda

Ruta circular que surt de la Creu d’Olorda, una zona de lleure interessant per visitar i que ens porta al Puig de Madrona, cim amb un bona panoràmica de la Serra de Collserola i de les rodalies de Barcelona. Interessant visita a l’espai naturalístic de la Pedrera dels Ocells.

Xiruca al Puig de Madrona

Dades tècniques     Perfil     Croquis amb waypoints    Descripció de la ruta   Galeria fotogràfica
Previsió meteorológica   Entrada de blog

Descarrega ruta en PDF      Descarrega resum de la ruta en PDFDescarrega ruta per a Google EarthDescarrega track en gpxDescarrega track en format Gdb

Accés (Com arribar al punt inicial): Prenem la carretera entre Vallvidrera i Molins de Rei, la BV-1468, i deixem el cotxe a la Santa Creu d’Olorda.

Desnivell aproximat: +870 metros, -870 metres aproximadament

Distància recorreguda: 19 kilómetres

Durada aproximada: 5:00 hores (sense comptar parades)

Dificultat: Baixa. No hi ha cap tram que sigui de dificultat tècnica, només hem de parar atenció a orientar-nos correctament.

Época recomanada: Tot l'any.

Tipus de descripció: Detallada

Cartografia recomanada:  Serra de Collserola (Editorial Alpina 1:25000)

Visor online de l'ICC

Perfil de la ruta al Puig de Madrona

Descripció de la ruta al Puig de Madrona

0:00 hores -Santa Creu d’Olorda
Sortim per ampla pista de terra, en descens i ben senyalitzada, sempre cap a Sant Bartomeu de la Quadra.  Un cop hem vorejat el Turó d’en Quirze, trobem una desviació a la dreta, també en descens, que hem d’agafar per acabar de baixar a les cases del barri de Sant Bartomeu.

1:00 hores – Sant Bartomeu de la Quadra
Arribem als carrers de Sant Bartomeu. A la primera bifurcació agafem el carrer de la dreta que ens porta a la carretera de Molins de Rei i a l’església de Sant Bartomeu de la Quadra. Seguim uns metres la carretera direcció Molins de Rei i de seguida trobem un camí indicat que surt a la dreta cap a La Rierada, que prenem i pel qual arribem a un pont.

1:20 hores – Pont
Seguim la pista recte i deixem a la nostra esquerra un pont que ens conduiria a Can Planes (particular). Travessem la riera i a la primera bifurcació que trobem, agafem la pista que ascendeix cap a la nostra esquerra. Trobarem diverses cruïlles. Agafem sempre el camí que puja o el que ens indiqui cap a Les Escletxes o La Salut. Després d’una estona arribem a una font, que es troba al costat d’una cruïlla a l’ esmentada zona de Les Escletxes.

2:10 hores – Font –Les Escletxes
Seguim la pista direcció La Salut, per arribar, uns 20 minuts després a una cruïlla senyalitzada al Coll de Can Faura.

2:30 hores – Coll de Can Faura
Estem atents a aquest punt, ja que a la tornada seguirem el GR per tornar per un lloc diferent al d’anada. Ara, però, seguim el camí, recte i ben indicat fins a l’ermita de La Salut.

2:45 hores – Ermita de La Salut
Som ara a l’ estètica i ben conservada ermita de La Salut del Papiol, des d’ on surt un camí, indicat amb rètols, que puja per corriol primer, i per pista després, fins al panoràmic Puig de Madrona.

2:55 hores – Puig de Madrona
Cim amb una àmplia panoràmica de la Serra de Collserola, Barcelona ciutat i rodalies. Trobem una torre de guaita i un vèrtex geodèsic. Tornem pel mateix camí fins al Coll de Can Faura, a on seguirem pel GR pel trencall de la nostra esquerra.

3:15 hores – Coll de Can Faura
Continuem camí i a la següent cruïlla hem de tombar a l’esquerra, bé pel  GR o per un sender (senyalitzat) que enllaçarà posteriorment amb al mateix GR. Finalment arribem a una cadena que impedeix el pas de vehicles i una confluència de diversos camins, el Collet del Batllivell. Seguim pel segon camí que baixa a la dreta fins a arribar a Can Castellví i poc més tard a la carretera de Molins de Rei.

4:00 hores – Enllaç amb  Carretera de Molins de Rei
Segueixo uns  5 minuts per carretera cap a la dreta fins a trobar un trencall a la nostra esquerra que indica “Font del Torrent Fondo”. Segueixo aquest camí sense desviar-me, primer amb trams de forta pujada i després baixant, fins a retornar a un altre tram de carretera.

4:20 hores – Carretera
Segueixo uns metres per carretera mantenint la direcció que portava, i ben aviat em trobo un rètol que m’indica la pista que surt a la dreta i que em porta a Can Campany, un restaurant de la zona. Als pocs metres de l’ inici de la pista trobem una bifurcació amb dos possibles camins per anar a la Creu d’ Olorda. Agafem el que va per pista de terra, ja que el que va per sender es perd més endavant.

4:25 hores – Can Campmany
De seguida arribem a Can Campmany. Continuem descendint per la pista de terra fins a arribar una nova bifurcació. Aquí tenim dues opcions:
Variant A: Tornar per pista (línia verd fosc del mapa)
Variant B: Tornar per corriols (línia verd clar del mapa)

Variant A: Aquest opció és la que té menys possibilitat de pèrdua, encara que allarga l’itinerari uns 400 metres. Des de la bifurcació seguim recte per la mateixa pista de terra (indicació Turó d’en Quirze - Can Tintorer) sense deixar-la fins a sortir a una altra ampla pista de terra, a on recuperem el camí que hem fet a l’anada i ja trobem indicacions de nou a Santa Creu d’ Olorda.

Variant B: Aquesta opció és la més bonica, ja que transcorre per corriols en mig de boscos poc transitats de Collserola, però està mancada de senyalització, pel que no la recomanem si no tenim un bon sentit de l’orientació. Des de la bifurcació agafem el trencall a l’esquerra (indicació Santa Creu d’ Olorda) primer per camí ample i després per corriols. Arriba un punt en que els corriols gairebé desapareixen en mig del bosc, i hem d’intuïr la direcció correcta.

Agafant una variant o una altra, uns 30 minuts després arribarem a la Pedrera dels Ocells, que es troba al costat de la Santa Creu d’Olorda.

5:00 hores – Pedrera dels Ocells

Espai naturalístic curiós i estètic, amb unes parets de pissarra que criden bastant l’atenció i unes basses d’aigües de color vermellós. Podem sentir el cant de diversos ocells si no fem soroll i hi parem atenció. Des d’aquí tornem al punt d’inici en un parell de minuts més.