Excursions a Collserola (II): Puig d'Olorda

Fa un parell de setmanes vaig estar a la Santa Creu d'Olorda, pujant al Puig de Madrona, però vaig quedar-me amb ganes de pujar al proper Puig d'Olorda.

Excursions a Collserola (I): Puig de Madrona desde la Santa Creu d'Olorda

Així, doncs, aprofitant una tarda de diumenge i que l'excursió es curta i fàcil vam marxar quan el sol ja començava a declinar per pujar fins a aquest panoràmic cim.

Puig d'Olorda desde la Santa Creu d'Olorda

Després de nombroses corbes per la carretera de Vallvidrera a Molins de Rei, a la que gaudim de grans vistes, arribem a les 18:30 a la Santa Creu d'Olorda. Admirem l'església que hi trobem, entre altres coses. Aquesta, amb elements d'estil pre-romànic, es creu que es construí a principis del segle XI. També tenim un bar-restaurant i unes graelles molt pròximes a aquest punt si volem gaudir d'un bon àpat.

Ens dirigim cap a Les Pedreres d'Olorda. La nostra intenció és conèixer primer el costat "lleig" de la muntanya, que es troba molt deteriorat i amb poca vegetació degut a l'explotació d'una antiga cimentera a aquest costat de la muntanya, la cimentera Sanson.

Cementera Sanson

Seguerixo per pista de terra, que dibuixa una espècie d'espiral i que en poc temps em deixa al cim del Puig d'Olorda. Abans d'arribar veiem l'enorme torre de guaita al cim i la gran creu que hi ha al mateix punt.

Damunt d'unes roques ens aturem una estona per gaudir i meravellar-nos amb l'ampli panorama que tenim de Barcelona ciutat, la Serra de Collserola, diversos pobles del Baix Llobregat, etc.

Jenny en la cima del Puig d'Olorda

Entre les amples panoràmiques gaudim una estona de veure com alguns avions s'enlairen i aterren a l'aeroport. La llum del Sol ja no és tan forta a aquestes hores, i com a bona tarda de primavera, el temps oscil·la entre cel tapat i assolellat.

Vista hacia la costa desde el Puig d'Olorda

Després de relaxar-nos i gaudir de les vistes, i de veure com diversos ciclistes pujen al cim i tornen a baixar, ens disposem a abandonar l'adornat cim.

Xirucas en el Puig d'Olorda

Ahora volvemos por el lado boscoso de la cima, por senderos entre árboles y a la sombra en medio de un refrescante verdor que poco tiene que ver con el camino áspero y sin vida por el que hemos subido por el otro lado.

Bosques de Collserola

En molt poc temps tornem al punt de partida, prop del qual podem admirar la Pedrera dels Ocells, un pintoresc espai natural amb estètiques parets de pissara i al que podem observar i sentir nombroses aus.

Charco rojizo en la Pedrera dels Ocells

Aquest forat s'originà amb l'explotació d'una antiga mina, A la Pedrera podem veure la sortida d'aigües que es filtren entre les pissarres i que prenen un color ocre-vermellòs, indicador del contingut de sulfurs i òxids dels minerals que composen el terreny.

Arribem així al final d'aquesta petita excursió, que encara que molt curtera té suficient interès estètic i natural, sobre tot per a residents a l'àrea metropolitana de Barcelona que desconeguin l'existència d'aquests espais tan a prop de la metròpoli.